marți, 7 iulie 2015





Îmi urăsc instinctul de supraviețuire și mediocritatea grijilor pe care mi le fac cu privire la viețuirea mea. Urăsc tensiunea și încordarea care mă încearcă la fiecare deviere mică a așteptărilor mele. Urăsc insomniile mele și zadarnicele mele frământări. Urăsc raționalitatea căreia în chinuri încerc să mă supun. Tot ce trăiesc, tot ce mi se întâmplă, e subordonat unui posibil haos sau unei posibile ordini perfecte. Încerc să mă îmbrac în hainele celei din urmă, doar ca să fac față, de la o zi la alta, monstruoaselor surprize care am eu senzația că își doresc să mă strângă la perete. Nu-mi permit nebunia afectului. Mă seacă griul și monotonia raționalului. Expulzez suferința și mă trezesc uitându-mă ore în oglinda unei normalități de o monotonie alergică. Unica diferență e că uneori e prea cald, alteori toarnă cu gheață peste mine. Alerg pe o pistă perfect asfaltată, dar care nu are picătură de viu. Treburile pe care le fac eu sunt treburi pe care le-ar putea face orice robot.
Dacă ar fi să ucid pe cineva și să ajung la închisoare din cauza asta, în cazul în care mi s-ar delivra cărțile pe care le citesc sau le studiez, viața mea nu s-ar schimba foarte mult. Nici nu știu în ce măsură mi-ar păsa de schimbările intervenite. Mai e doar un pic până mă voi transforma într-o mașinărie, o adevărată mașinărie, când poate nici nu voi mai observa că cerul există în atâtea forme, că teiul din fereastra mea se mișcă a furtună, că taxiurile se mișcă sub ploaie într-o liniște desăvârșită, și că, dacă rațiunea mea are vreo fortificație slabă, pe undeva, o fortificație aproape de prăbușire și de risipă, acolo ești tu, gata să-mi reinvadezi universul.

Niciun comentariu: