miercuri, 31 mai 2017

  Cristian Vasiliu

(CCCXV)

Ţi-e sete? Apa neagră a gândurilor tale
Ce-mi curge în ureche o voi schimba în vin;
Ţi-e foame? Înăuntru ni-s sufletele goale,
Dar înmulţind iubirea te-oi sătura deplin;
Săracă eşti? Mă vinde acelor ce-mi vor răul
Şi fi-vei mai bogată cu treizeci de arginti;
Căzută eşti? Iertarea-mi va coborî în hăul
Durerii şi de-acolo te va urca spre sfinţi;
Credinţa ţi-este slabă? Mi-e crezu-n tine cruce,
Chiar dacă tu de mine cu silă te dezici.
Ţi se înnoadă drumul cu altele-n răscruce?
Urmează-mă! Sunt drumul ce-ncepe de aici;
  Prin tâmplă şi prin limbă-mi trec cuiele de ură;
  Mor azi, dar până mâine înviu ca în scriptură.

Sursa: http://www.cristianvasiliu.ro/search/label/Noile sonete închipuite ale lui Shakespeare în traducere imaginară de Cristian Vasiliu?updated-max=2012-07-03T19:32:00%2B03:00&max-results=20&start=20&by-date=false

Niciun comentariu: