duminică, 2 septembrie 2018

continuă căutare

dragostea este o corabie largă
sculptată din interior
în care ne căutăm reciproc o viață
mereu în extremități diferite
și doar urmele pașilor noștri
se suprapun

pânzele albe se întind în zare
îngerii se trezesc
împing ghețarii din cale
întru salvare

cândva o să adormim amândoi 
în plapuma aceluiași ocean


plâns din carapace

am renunțat să adorm în suflete albe
să caut raza mai sclipitoare
până mi se face frig

oamenii au pășit desculți
în inima mea fără să mă trezească
la ore târzii de singurătate

uneori

vreau doar să mă ascund
într-o carapace
și cineva să mă țină în palme

port curajul

a întinde visul 
peste balustrada realității
înseamnă să rostogolești limitele solide
să răsucești spațialitatea
să devii cactusul ciufulit
care-și lasă acele
în degetele morții setoase
copilul dezechilibrat
învățând viața să străbată 
pe bucicletă linia palmei

relicva lumii

mi-s venele râuri
în care corăbii vii duc pirați ireali
fantome alergând în urma timpului
chipuri imprimate în luna de ceară

destinul rămâne același
aceleași morminte uitate
în inima unui delfin

se-ntinde o pânză albă în zare
e zâmbetul lui dumnezeu
sau doar un
suflet de
om

să te doară

am mers prin viață pășind peste urmele altora
le-am deformat după talpa mea fără să-mi cer scuze
că suntem diferiți


descompunere


îmi scapă toate tristeţile în textura umedă dintre sfîrşit de
iarnă atrofiată şi primăvară fragedă
prin lemn cariat se scurge răsuflarea ta înspre ferestra
deschisă din zidul otrăvit
port mîna obosită prin păienjenişul izolat de insula chemărilor tale
e tinereţea prea revoltată
privirea străbate ruptura de plasă cu orizontul deschis de tăceri - raze incidente
ca valul îngenuncheat în indigo
mîngîi tărîmurile fărădeatingeri
sărut obrazul fierbinte
roşu dizolvat în ploaia disperată să se agaţe de un sau o ceva care să nu fie pămînt
nu oase descompuse în măduvă
sîngeroase războaie sau antilope devorate înainte de a-şi ciuli urechile
setea de viaţă nu cîntăreşte ce cade din balanţă
şi nici ce rămîne
cuvinte jupuite din cuvinte
tristeţea brută adîncită în cearcăne
strigătul omului care se îneacă


rătăcitul

o frică surdă te îndeamnă să te ţii departe
de spaţii înguste şi întunecate
abia de mai îngrămădeşti palmele în jurul candelei
să modelezi pîntecul femeii din care curge lumina se prinde universul
paşii se succed în cerc modelînd formele geometrice
de care va trebui să te desparţi cîndva
să te desparţi de copilărie de mamă de lumea ta
şi să plîngi din mers şi să nu-i pese nimănui
decît din depărtare şi doar intuitiv
parcă hipnotizat să-ţi treci palma
din zi în noapte şi invers ca dintr-un ritual în altul
avalanşă de mici întîmplări de care te agăţi
cu disperarea celui rătăcit
visezi la o cafenea simplă două ceşti aburind pereţii
oameni cu care să vorbeşti ore în şir sau acelaşi timp să îl taci
numai să nu îţi găurească singurătatea trupul
să nu te înghită himera din tot ce dispreţuieşti

niciodată până la capăt

întotdeauna despărțirea a fost la fel
o coajă verde de nucă în loc de pâine

și poate

cînd o să mă plimb singură pe strada ta
cînd te vei plimba singur pe strada mea
sperînd la o ciocnire întîmplătoare de priviri
dar nu ne vom întîlni

vom asculta acelaşi cîntec
şi poate
unul dintre noi chiar va plînge

va veni o vreme
cînd ne vom plimba în acelaşi cimitir
unul pe lîngă sicriul celuilalt
visînd la o minune
să ieşi viu de după cireşul alb
să ies vie din partea opusă cireşului

şi poate
va veni o vreme
pentru care
vom plînge împreună
de bucurie


trădare

o clipă
cineva țipă acum la mine
trebuie să urlu și eu la ei

e firesc așa

noi de asta murim
de asta ne naștem
deși
în fond
e același lucru

câteodată
poeziile nu-ți pot ține de cald
sau
de singurătate
dar sunt de 10 ori mai profunde
decât felul în care un prieten ar putea fi
în ale sincerității

nu doar eu
îmi doresc
un aparat fermecat
care să-mi șteargă
toate  fragmentele
mai triste
din trecut

majoritatea ar alege
iubirile cât se poate de frumos trăite
la timpul lor
și cât se poate de dureroase
la vremea despărțirii
sau trădările prietenilor
ceea ce în fond
este aceeași

merg pe drum
stau în bancă
încerc să adorm
și mă gândesc
să nu regret să nu regret să nu regret
nimic
cărțile chiar nimic nu m-au învățat
de trădare
sau cum să reacționez la ea

iar uiți să dai buzz

arunc o privire pe geam
exact ca un om care abia s-a trezit
mă gândesc
este toamnă
fac tratat cu octombrie
despre cum să mă servesc vieții
frumos solemn demn sau cu umilință
pe apucate ori cu neseriozitate
dacă stai multă vreme fără să citești
măcar o rubrică de ziar
sufletul se înnegrește ca unghiile 
ziua vinului își continuă serbarea
îmi las capul sub dușul fierbinte
ca să nu-mi văd cearcănele
mă sună cineva
o daaa sunați-mă
vreau să vă fac duminica infernală
nu răspund
mai bine arunc o privire asupra frunzelor
care stau tolănite pe străzi își continuă somnul
mă duc să le trezesc
când se întâmplă să mă gândesc că e prea mult
îmi cade o creangă în cap
sau un balon mă plesnește în frunte
de mâna unui copil răutăcios
cred că în altă viață îmi luam cafeaua în pat 
și mă gândesc
așteptarea e doar un pahar fragil de semicristal
pe care-l ducem cu palmele înghețate
și dacă rezistăm să trecem cu el strada
în partea cealaltă a drumului
avem șansa de a gusta din vinul negru
 al vieții
telefonul încă sună
și nu înțeleg
de ce nu se întâmplă 
măcar într-o singură dimineață
să mă trezească liniștea


*din volumul ”Între noi”, Ecaterina Bargan, Editura Lumen, 2009 - volum publicat în urma desfășurării proiectului ”Concursul de Debut Literar - Lumen 2008 - secțiunea Poezii

Niciun comentariu: