luni, 27 martie 2017

    Platforma edx.org mi se pare unul dintre cele mai bune lucruri pe care le are în momentul de față internetul. Încă nu mi-am format totuși o părere certă, pentru că sunt antrenată în primul meu curs. Poate că am fost extrem de norocoasă în momentul în care mi-am ales cursul și celelalte nu se vor ridica la nivelul primului, dar poate nu. Este vorba de un site educațional (zice el non-profit), în care există cursuri catalogate pe diferite domenii de activitate. Aceste cursuri sunt realizate de universități din întreaga lume. Unele sunt gratuite, altele nu. Majoritatea sunt în engleză. Cursul pe care îl parcurg acum este repartizat în mai multe video-uri de prezentare a unor mici informații din subiect, urmate de câte o mică serie de întrebări prezentate sub formă de cazuri medicale. După ce răspunzi corect la întrebare, poți vizualiza răspunsul, care este însoțit de explicații. Cu un singur click pe ”download handout” poți obține textul aferent fiecărui video. Se numește ”Introduction to Urology”. Este captivant și ușor de înțeles, fiind prezentat de către un Profesor universitar din Stockholm. Îți ia cam 6 ore pe săptămână timp de o lună de zile să-l termini. În momentul de față, după absolvirea acestui curs, nu poți obține certificatul de absolvire, pentru că i-a expirat perioada în care a fost activ, dar poate fi vizualizat pentru cunoștințe. În cazurile cursurilor active, indiferent de aceea că sunt sau nu gratuite, îți poți obține certificatul de absolvire doar contracost, valoarea lui fiind de aproximativ 100 euro. Când semnezi la înregistrarea pe site condica site-ului, garantezi, printre altele, că nu vei folosi materialul de pe acest site în alte scopuri decât cel de autoinstruire, că nu vei distribui conținutul acestuia în vreun fel și că tu vei fi cel care îl va urma/ va răspunde la întrebări. Aici e marea problemă în ceea ce privește autenticitatea acestor certificate și seriozitatea cursului. Oricine poate să plătească pe altcineva să facă aceste cursuri pe numele său și tot pe numele său să-și ia certificatul. E o posibilitate ușoară de fraudare. Așadar, să învețe cine vrea să învețe (e și o bună metodă de a-ți cizela engleza) și să fraudeze cine vrea să fraudeze. Eu deocamdată o să mă bucur de această splendidă posibilitate de a învăța de la niște profesori buni din întreaga lume, verificându-mi totodată și cunoștințele acumulate.



Niciun comentariu: