joi, 15 septembrie 2016

***


Tristeţea mea profundă a dispărut
odată cu sarea din piele,
odată cu acele coincidențe în care nu cred.
Scoicile sfărâmate îmi taie în talpă
durerea geamănă vieţii.
Ești cu mine, știu asta,
și, vai, ghinion! Profunda-mi tristeţe a dispărut!
În lipsa ei pot doar să mă ascund de oameni
acolo unde oameni sunt o mulţime.
Lângă pietrele mari de pe marginea mării
s-aştept noaptea adusă aproape
de corbii cu aripi de smoală;
s-ating cu degetul carul mare, pe cer,
apoi carul mic; să-l ating uşor, indecis.

Mică fiind, să-mi fac ochii mari
asemenea unui copil care aleagă după fericire
aşa cum ar fugi după gâza cu superputeri
pe care nu o mai prinde,
dar o redescoperă infinit
bucurându-se de ea
ca prima data.

Tot ce pot să fac în lipsa ei/ în lipsa ta,
e să merg mai încet,
ca să te păstrez cât mai mult
în îmbrățișarea gândului meu
aproape-departe.


Niciun comentariu: