duminică, 24 iulie 2011

lucruri şoptite

străbăteam drumuri cu păduri înalte 
şi verzi înspre o mănăstire.
era ceaţă printre copaci. 
mai departe de ea părea că se-ntinde
 capătul lumii.

în dreapta codri vînjoşi. peste tot
pomi - gărduleţe în fugă.
eram un punct în mişcare.
tristeţile cercuri mi se-nghesuiau,
o fostă psihopată
 care bîntuie de ani de zile pe-afară,
şi încă n-a priceput,
 iar gîndurile,
cînd nu sunt mai devreme trăite
bat în absurd,

nu prima dată insist în aceeaşi greşeală
fără să ştiu.

aveam ochi negri, urîţi, apăsaţi

frumosul
era de găsit oriunde,
numai nu înăuntru.
îl puteam admira,
ţinîndu-l în palmă,

dar nu mai simţeam nimic
cînd m-am apucat
să-mi strîng pumnii   
fără să-mi dau seama
că ghimpele de trandafir
nu l-am scos dinăuntru
şi cum se puteau pierde toate
în urma unor cuvinte
pe care cu greu îndrăzneşti
să le şopteşti

că nici nu mai poţi înţelege apoi
de unde atîta strigăt poate să-ncapă
într-un ecou

într-un tîrziu oboseşti, îţi aminteşti
pe-ndelete
şi-ţi vine să rîzi

de absurd

Niciun comentariu: