joi, 6 ianuarie 2011

respiră adânc

lunyu merge pe străzi murdare
şi prin reţele de canalizare
vorbeşte cu oameni rataţi
cu alcoolici
cu nebuni
se angajează la cele mai umilioare joburi

la lunyu nu se merită să te uiţi de două ori

când treci pe lângă el
mişcându-ţi un pic mâneca stângă
ca să te uiţi la ceasul elveţian
pe lunyu se merită să-l înjuri şi să-l scuipi

în haina lui zace un laborator chimic
cu gaze toxice
o bombă gată să explodeze
gata să-ţi împrăştie dulceaţa existenţei
pe pereţii vilei tale de lux

lunyu are o aluniţă pe buric
despre care nimeni nu ştie
şi inima lui vrea să fie contaminată
cu dragoste
o dragoste adevărată cum numai
mâinile lui pot fi de adevărate

atunci o apă curată i-ar creşte
pe dinăuntru
şi l-ar face mare
atât de mare
încât oamenii ar intra în el
ca să se curăţe de păcate

dar zâmbetul lui primitor
n-ar fi decât o contemplare a deşertului
pe care l-au ridicat în el
ceilalţi oameni

o viaţă ticsită sub ruine
ca-ntr-o fântână acoperită
în care lunyu îşi ascunde plânsul
chiar dacă nu plânge

6 comentarii:

Maria spunea...

Mi-ar plăcea şi mie viaţa lui lunyu. Nu ştiu exact de ce.
Poezia a pătruns în mine.

Crăciun Fericit!

Maricica

Ecaterina Ștefan spunea...

ţie o să-ţi mai spun un secret, ceva ce ştiu numai despre lunyu este faptul că el prin felul său de a fi, vrea să dea un exemplu celorlalţi. adică acţionează aşa cum crede că ar fi necesar ca toată lumea să acţioneze. e bine de ştiut că te-ai prins din perspectiva asta.

Maria spunea...

M-ai prins!
Cînd am început să scriu comentariul, mă gîndeam să scriu ca lunyu e un exemplu pentru ceilalţi, dar am renunţat la idee, fiindcă credeam că mă vei considera ridicolă sau că nu ţi-am înleles poezia.
:)

Maricica

Ecaterina Ștefan spunea...

să nu te temi niciodată să spui. eu nu sunt omul care să judece sau să claseze lumea în oamenii derizoriului şi oamenii nonderizoriului. ;)

Empathic spunea...

imi place poezia ta! imi place cum scrii si pentru asta te invit pe Rocada! acolo sunt unul din administratorii de site.adresa este http://www.poezierocada.ning.com/.intri pe inscriere,iti treci datele+o fotografie de a ta si apoi te astept si cu o poezie! seara buna iti doresc!

Ecaterina Ștefan spunea...

anastasia, am o atitudine negativa fata de siterile literare.