duminică, 9 octombrie 2011

ghiri, asa i se spune pisicii


Dimineaţa m-am trezit după un somn de vreo 9 ore, cu jumătate de cearşaf pe jos, cu plapuma vraişte şi cu Pavluşa chircit sub coapsa mea într-un colţ de pat. Dimineaţa încă nu ştiam că-l cheamă Pavluşa. I-am dat nume-nspre seară, după ce A m-a întrebat cum îl cheamă şi eu i-am răspuns că nu are vreun nume. Mi-a zis că trebuie să-i dau şi lui unul. 
M-am dus în bucătărie să-mi fac un ceai. A cu Bunicuţa stăteau în bucătărie şi beau un coniac. M-am aşezat pe scaunul pisicii. „Ştii, Oli al meu e tare bun băiat”, îmi zice Bunicuţa „el nu bea şi nici nu fumează” mă uit la ea un pic, după care mă ridic şi mă întorc înspre dulapuri, încerc să-mi amintesc unde-s cănile, găsesc, mă ridic în vârfuri să iau cea mai mare cană „a intrat şi el anul acesta la Ovidius”, deschid alt dulap să dau jos ceaiul şi zahărul „cu medie mare a intrat”, iau cu linguriţa un vârf de ceai verde şi 2 linguriţe de zahăr „A zicea că n-ai net, poţi să vii la el să stai pe net, să staţi amândoi pe net”, torn apă-n ibric „apoi puteţi să vă plimbaţi, să vă duceţi la mall” dau drumul la gaz şi aprind bricheta,  focul se-aprinde, „nepotul meu e tare bravo”. Mă aşez înapoi pe scaunul liber. Pisica se-ntinde în afara fotoliului şi o bate uşurel pe A cu lăbuţa. Data trecută când făcea aşa, A a mângâiat-o. M-am gândit că şi acum se vrea mângâiată. Mă întind să o mângâi, dar ea, poc, mă loveşte puternic cu lăbuţa peste podul palmei şi se uită la mine urât. Sunt stupefiată. Nu-i înţeleg reacţia. Niciodată n-am mai văzut aşa pisici agresive şi precise-n mişcări. „Te-ai aşezat pe scaunul ei”, îmi explică tardiv A. Pisica e grasa si stă în fund pe fotoliul din bucătărie, exact ca un om, cu pretenţia să-i mai rămână şi un scaun liber la masă, lucru respectat cu stricteţe. 
Daca pisica sta pe scaun cand luam masa, A se duce sa-si mai aduca un scaun, il pune alaturi de scaunul cu pisica si doar atunci se apuca de mancat.

2 comentarii:

n spunea...

tu ai experiențe mai interesante decât mine în cămin, cel puțin mai multe chestii care să-ți antreneze răbdarea :D mie mi-a zis o bătrânică de la care am cumpărat șervețele că are un nepot, ”tare fain băiat, nu bea, nu fumează” :))))
p.s: fă ceva cu ferestrele pop-up care se deschid când accesez blogul tău

Ecaterina Ștefan spunea...

sorry, dar mie nu mi apar niciun fel de ferestre pop-up, poate e ptr ca mi-am reinstalat sitemul aici, nu stiu cum sa rezolv asta.

da, is multe interesante. unu dintre vecinii blocului meu are acasa cinci pisici si cinci caini, si nu lasa pe nimeni sa se atinga de ei. mai avem si trei maidanezi ai blocului pe care-i hraneste t lumea. cred ca daca le-as zice gazdasilor mei ca vreau sa-mi cumpar un cal, n-ar avea nimic impotriva, sunt tare iubitori de animale.