luni, 2 septembrie 2013

Alizee


E un val care vine de la un capăt
al ţărmului la altul, ca apoi
să se ascundă-n adâncuri. Nisipul
solid între degete. Buzele sărate.
Aş vrea să fiu eu pescăruşul imens din cer.
În dreapta, stânci mai înalte
de-un deget.
Te lungeşti pe nisipul bej.
Îţi dai ceasul înapoi.
Simţi cum spatele şi picioarele
şi mâinile îţi devin prea lungi.
Vântul îţi foarfecă
nepăsarea. Valurile se desprind de pământ.
Fără 4 minute 11 dimineaţa
şi primul gând despre
monstrul clocotitor
care ar da buzna peste tine
în fiecare clipă să te înghită
infectându-te
cu frumuseţea lui.

Stâncile de nisip le-aş sculpta
cu un cuţit în plastilină.
Văd un vârf turtit ca o buturugă.
Acela e ascunzişul meu.
O voce de bărbat
se aude tot mai aproape-departe
Lui i-au rămas numai gesturile.
De dragul unor oameni el acceptă
să poarte rugină în sânge.


Se apropie ora 11 dimineaţa.
 Zero kilometri de zile.

Marea e blândă,
iar soarele mătuit, de parcă cineva
l-ar fi acoperit cu un tapet, rezistându-i.

Copiii îmi umplu rucsacul cu nisip.
Vântul s-a mutat pe cer.
Din când în când îmi zboară pălăria.
Copiii îmi umplu oasele cu nisip.
Le zic hai să vorbim despre indigo.
Îmi spun că nu e încă nici apus
şi nici răsăritul.

De câteva zile urmăresc
cum se mută planeta

Să înot prea departe nu e grav.
Până la epuizare nu este grav.
Acolo valurile sunt mai moi.

O frunză de pelin aplecată,
mâinile date
cu spirt, acoperişul prea jos.
Forfecuţa încălzită
la focul brichetei. Flori în grădină.
Un haos spălăcit.

Pe cer, diametral opuse, soarele şi luna.
Soarele prăbuşindu-se într-un acoperiş.
Luna deasupra mării.